Mijn vliegticket met KLM bestaat uit een treinsegment. Wat moet ik doen?

Je bent verplicht om de treinreis zoals aangegeven in jouw boeking uit te voeren. Als je vlucht vertrekt op Amsterdam Schiphol Airport en Brussel-Zuid (ZYR) of Antwerpen (ZWE) staat aangegeven als het vertrekpunt van jouw reis, ben je verplicht deze treinreis te nemen. Doe je dit niet, dan word je beschouwd als een 'no-show' op alle daaropvolgende segmenten.  

Mijn vliegticket bestaat uit een segment met een trein. Wat moet ik doen? Hoe krijg ik mijn treinticket? 

We raden je aan je e-ticket thuis 2x af te drukken. Zorg dat je je kopijen, e-ticket en paspoort bij de hand hebt. Bij aankomst in het station, wissel je een eerst kopij van je afgedrukt e-ticket in voor een geldig treinticket voor je heenreis. De andere kopij van je ticket, wissel je dan in voor een geldig treinticket op je terugreis. Dit kan je doen aan het internationale treinloket in het station van Brussel-Zuid (ZYR) en/of Antwerpen Centraal, zoals vermeld in je boeking en dit vanaf 2 uur voor het voorziene vertrek van je trein.

Let op: Controleer altijd de openingsuren van het stationsloket vooraleer je vertrekt. Vertrekt je trein vroeg in de ochtend dan is het stationsloket niet altijd gegarandeerd 2 uur op voorhand open! Zorg dat je bij openingstijd aan het loket staat! Stap je toch aan boord van de trein met enkel je e-ticket, dan zal je bij aankomst in Schiphol doorverwezen worden naar het Ticket Office waar je reservatie zal gewijzigd worden en je ticket herberekend. Enkel na betaling van het prijsverschil zal je je reis kunnen verderzetten.

Wat gebeurt er als ik geen gebruik maak van het treinsegment? 

Als je geen gebruik maakt van de gespecificeerde treinreis zoals aangegeven op jouw boeking, word je aanzien als een 'no-show' op alle daaropvolgende segmenten en vervalt jouw ticket.  Het is belangrijk dat je reist op de dag en het tijdstip aangegeven op jouw boeking. 

Kan ik een dag vroeger met de trein naar de luchthaven reizen? 

Nee, je moet gebruik maken van de exacte treinreis die op jouw boeking vermeldt staat. Doe je dit niet dan vervallen de daaropvolgende segmenten van je reis en word je automatisch aanzien als een 'no-show' op alle andere segmenten en dus ook je vlucht. 

Als vertrekpunt staat er Brussel-Zuid, mag ik ook instappen in een tussenstation, bijvoorbeeld Antwerpen? 

Nee, als Brussel-Zuid vermeld staat als het vertrekpunt van jouw reis, dien je ook daar in te stappen. Je moet dus eerst naar Brussel-Zuid reizen om daar in te checken en jouw reis te starten. Check je niet in op het vertrekpunt vermeld op jouw boeking, dan word je aanzien als een 'no-show' op de daaropvolgende segmenten van jouw reis. 

Ik reis ook met de trein naar mijn vertrekpunt. Is dit inbegrepen in de prijs?

Een eventuele verplaatsing naar het desbetreffende station van jouw boeking is niet inbegrepen in de prijs. Je kan dus zeker met de trein naar Brussel-Zuid of Antwerpen reizen, maar deze verplaatsing is niet inbegrepen in de prijs en hiervoor moet je dus zelf een geldig ticket voor aankopen.

Waarom moet ik verplicht mijn treinkaartje laten afstempelen?  Wat als de conducteur niet langskomt?

Je hebt een bewijs nodig dat je dit segment van je reis hebt afgelegd. Als de conducteur dus niet langskomt, is het jouw eigen verantwoordelijkheid om de conducteur op te zoeken en jouw vervoersbewijs te laten afstempelen. De check-in agent van de betrokken luchtvaartmaatschappij kan het gebruikte (en gecontroleerde) treinkaartje opvragen als bewijs op het ogenblik dat jij je aanmeldt aan de balie.

Hoe krijg ik een treinticket voor mijn terugreis? 

Nadat je geland bent op Amsterdam Schiphol Airport, begeef je je naar het internationaal treinloket. Hier kan jij een kopij van je e-ticket inwisselen tegen je treinbiljet naar respectievelijk Brussel-Zuid (ZYR) of Antwerpen (ZWE).

« Terug naar overzicht
Contact